Jun 25, 2011

Kenapa Doa Kita Tak Dimakbulkan ??

Assalamualaikum

Alhamdulillah , auni da selamat sampai Kuantan jam 11.30 malam tadi . Memang banyak dugaan yang datang . Tapi tetap bersyukur sebab auni masih lagi dapat bernafas sampai ke hari ni . Syukur ! 

Korang plak sehat tak ?? Kalo tak sehat , jangan lupa makan ubat yeee . . . Auni skang keje ngan ummi auni . Jaga budak budak kat nursery . Skang ni ngah hujung minggu , so , auni minta keizinan ummi balik ke kuantan lah . Dalam 2 , 3 hari lepas mase ngah jaga budak budak , auni terbaca satu poster kat dinding nursery tuh dan auni nak berkongsi ngan korang .

10 SEBAB DOA TERHIJAB 

" Wahai Ibrahim Adham , kami telah berdoa kepada Allah tetapi masih tidak diperkenankanNYA . Beritahu kami , apakah sebabnya ? "  Ibrahim Adham menjawab , " Terhijabnya doa disebabkan sepuluh perkara . . . "



Kamu mengenali Allah tapi kamu tidak menunaikan hak-NYA ( perintah-NYA )

Kamu membaca Al-Quran , tapi kamu tidak beramal dengannya.

Kamu mendakwa iblis itu musuh kamu tapi kamu turuti segala hasutannya.

Kamu mendakwa mencintai Rasulullah s.a.w tapi kamu meninggalkan amalan dan sunnahnya.

Kamu mendakwa mencintai syurga , tapi kamu tidak beramal untuk mendapatkannya.

Kamu mendakwa membenci neraka tapi kamu tidak meninggalkan perbuatan dosa.

Kamu mendakwa mati itu benar tapi kamu tidak bersedia untuknya.

Kamu sibuk menceritakan keaiban orang lain tapi kamu lupa keaiban diri sendiri.

Kamu makan rezeki Allah tapi kamu lupa mensyukurinya.

Kamu mengebumikan jenazah saudaramu tapi kamu lupa mengambil iktibar daripadanya.

8 comments:

HaFizaH aYu said...

rzeki byk tapi halangan rzeki nak msk tu ag byk

nanakimie said...

thanks 4 sharing:)

hafizah alias said...

berguna sgt. terima kasih kongsi :)

Auni said...

hafizah : betol3 !

Auni said...

nanakimie : same2 ....

Auni said...

hafizah alias : same same kasihhh....

::mak incik:: said...

time kasih sebab ingatkan.. ;)

Auni said...

mak incik : same same ! :)