Nov 8, 2011

Kenapa Awak Selalu Cuci Muka ?

Assalamualaikum




A : Kenapa awak selalu cuci muka ? 


B : Ish, mesti la kena selalu cuci supaya nampak cantik. Takkan nak biar muka ni berkarah je.

Jawapan tu macam tak sesuai kot nak diguna pakai. Orang yang dengar pon macammmm...erk ? okay. Nampak kerek pon ada jugak kan. Berdasarkan pengalaman sendiri. Hihihi

Apa kata lepas ni kalo ada yang tanya, kita jawab cam ni :

A : Kenapa awak selalu cuci muka ?


B : Menjaga dan menghargai kurniaan Allah.

Berbeza kan ? Allah kurniakan kecantikan pada setiap makhlukNya. Takde yang buruk. Seandainya luaran tak kelihatan begitu cantik, mungkin dalamannya yang kelihatan cantik.

Allah pasti kurniakan kita sifat yang cantik walaupon hanya satu kerana sebaik-baik ciptaan adalah manusia. Cumanya terpulang pada kita sendiri macam mana nak hargainya kurniaan Allah kepada kita yang digelar 'sebaik-baik manusia' tu.

Wallahualam.

4 comments:

**::CIKNUURUL::** said...

ermm,ade betolnye tu auni,.best2,.lepas ni ad eorg tanye, cakap la camtu,.hehe,.xde sape pun yg dapat ganti penciptaan yg Maha Agung ni kan,.

Auni said...

Betol2 ! Takde tandingannya. :)

aiEz said...

semua manusia adalah cantik,sebab kita diciptakan sebaik2 kejadian..^^

Auni said...

"Sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dalam bentuk yang sebaik-baiknya."

Surah Al-Tin: Ayat 4